شات پینینگ

Image
شات پینیگ فن آوری است  که بیشتر در بخش ایمنی و با هدف بهبود کیفی و افزایش طول عمر قطعات مطرح گردید . این فن آوری با تجربه کوبیده شدن ضربات چکش بر سطوح مسین به جهت بهبود کیفیت آنها آغاز و تا امروز ادامه یافته است . برای درک بهتر در نظر داشته باشید هنگامی که قطعه ای  در  ریخته گری، تراشکاری آهنگری حتی  نورد تولید می شود ولو در ایده آل ترین شرایط نیز روی سطح آن ترک ‏های فراوانی در مقیاس میکرو وجود خواهد داشت .
در حالی که این ترک ها مهار نشود به مرور بزرگتر و با عث استهلاک قطعه ای خواهد شد که در معرض تکرار تنش برروی آن باشد .
شات پینینگ یک فرآیند کارسرد است که در آن ساینده های ریز کروی با نواختن ضربه و بمباران سطح فلزات، بر روی آن اثرگذاری میکنند.
در این فرایند قطعه در معرض یک جریان پاششی ساچمه قرار می گیرد. برخورد ساچمه باعث فشرده شدن لایه ی سطحی قطعه و در نتیجه ترمیم ترک های ریز سطحی می شود. براثر نواخته شدن این ضربات تنشهای زیرسطحی به نقطه تسلیم رسیده و سعی در بازگشت به حالت اولیه خود دارند، با ادامه ی این فشرده سازی خاصیت مقاومت به خستگی بهبود می یابد.
Image

  شات پینینگ نوعی چکش کاری ریز  با ساچمه های کاملا کروی و سختی خاص و کنترل شدید به شمار می رود . در این  فرآیند هر دانه ساینده در برخورد با قطعه به عنوان یک چکش کوچک عمل می کند و ایجاد یک فرورفتگی مینماید، که در  نهایت با مجموعه ای از این فرورفتگی ها مواجه میگردد. این تنش فشاری باعث خنثی شدن تنش کششی پسماندی که از فرایندهای قبلی (مانند سنگ زنی، تراشکاری، ریخته گری و دیگر فرایندهای فلزات) به جا مانده است می شود و در نتیجه مقاومت قطعه در برابر بارهای کششی را افزایش می دهد. با این تفاوت که برای تنوع بسیار بالاتری از قطعات و جنس ها قابل استفاده است برای آشنائی بیشتر با شات پینینگ اینجا کلیک کنید .

انواع پياده سازي فرآيند ساچمه کوبی (شات پینینگ )


1-
ساچمه کوبی بادي: در این روش عامل پاشش ساینده دستگاههای ایر بلاست می باشند که هوای در جریان عامل کوبش ساینده به قطعه است .
 
Image

2- ساچمه زني سانتريفيوژ يا گريز از مرکز: دراین روش پرتاب ساینده فلزی توسط گردونه ،توربین یا سانتریفوژصورت می پذیرد .
Image

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت