کک متالورژی


کک متالورژی

Image
کُک  متالورژی یک مادهٔ (هیدرو کربن )جامد غنی از  کربن است که در فشار و حرارت بالا بر اثر تقطیر آهستهٔ زغال‌سنگ تشکیل می‌شود. از این ماده با عیار کربن ۸۰ تا ۹۰ به‌عنوان سوخت استفاده می‌شود و به‌طور گسترده به‌عنوان یک جایگزین برای زغال‌سنگ محسوب می‌شود .
یکی از مهمترین کاربرد های این سوخت در ریخته گری استفاده در ذوب آهن است. این ماده  ماده­  متخلخل  در کوره بلند نقش­ های مختلفی از جمله تأمین انرژی، احیای کانی­های مواد اکسیدی، ایجاد تخلخل برای عبور گازهای احیاء کننده و کربوره کردن چدن را ایفا می­کند. در کوره تولید شمش چدن نیز کک بعنوان سوخت و عامل احیاءکننده مصرف می­شود.
علاوه بر این کاربرد کک متالورژی در صنایع ریخته­ گری و ساخت قطعات و تولید فرو آلیاژ(کربوترمی ) نیز توسعه بسیاری  یافته است .
زغال­ های خاصی جهت تولید کک متالورژی بکار می­روند ، خواص زغال سنگ تعیین­ کننده خواص کک تولیدی می‌باشد. مواد غیرآلی زغال سنگ در کک بصورت خاکستر باقی می­ماند و بر عملکرد کوره بلند تأثیر می­گذارد. وجود خاکستر در کک، سبب افزایش مصرف کک و سنگ آهک در کوره بلند و کاهش ظرفیت تولید باطری­های کک ­سازی می­شود. کک دارای درصدی از گوگرد و فسفر است، درنتیجه مهمترین عامل ورود گوگرد و فسفر به فرآیند تولید فولاد، کک می­باشد. گوگرد و فسفر جزء عناصر مضر در فولادها می­باشند.

Image
  در آنالیز کک متالورژی درصد کربن، رطوبت، میزان خاکستر، گوگرد و مواد فرار و غیره… از عوامل مهمی هستند که میبایست به آن کاملا دقت نمود . مشخصات کک متالورژی قابل عرضه در شرکت سایا ذوب کیمیا معمولا در محدوده زیر میباشد .عرضه این محصول با تیراژکم مقدور است .
Image

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت