گرافیت کم سولفور


گرافیت کم سولفور
 

Image
عنوان گرافیت کم سولفور به این تیپ کک نفتی  به سبب گرافیتیزه نمودن مستقیم کک های خاص نفتی آروماتیک است .این محصول از واکنش های متفاوت پترولیوم کک در دمای ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ درجه سانتی گراد (به همین دلیل از درصد کربن بالا و درصد سولفور پایین تری برخوردار است) در کوره های مخصوص  به وجود می آید. این نوع کک نفتی بشدت نزدیک به گرافیت گردیده است  بطوریکه گاها آنرا پودر نموده وبجای گرافیت در صنایع وابسته به متالورژی پودر مانند لنت سازی استفاده می نمایند  .
 این ماده حاوی کمترین مقدار سولفور(0.05درصد )  نیز  میباشد . نوع کم سولفور کک نفتی خام ممکن است از فرایند تولید نیدل کک یا الکترود گرافیتی و حتی به صورت مستقیم  در شرایط خاص مانند قرار دادن در کوره های مشابه اچسون تولید گردد . در هر یک از فرایندها تحت شرایط خاص گوگرد بایستی از ساختار خطی یا حلقوی کربن حذف گردد .در حالیکه مواد تولید شده بصورت پودر باشند جهت گرانوله نمودن از چسب های آلی برای بهم چسباندن بهره می برند . شکل و ظاهر این نوع گرافیت به صورت اسفنجی می باشد و نباید با تراشه های ماشین کاری الکترودهای گرافیتی اشتباه گرفته شود. مشخصات گرافیت کم سولفور قابل ارائه مطابق جدول ذیل می باشد .

 گرافیت کم سولفور یکی از مواد کربن ده در تولید انواع آلیاژهای پایه آهنی شامل فولاد ها و عمدتا چدن های نشکن یا داکتیل میباشد که میبایست نهایت کنترل و  دقت در آلیاژسازی آن بخاطر  حضور گوگرد  لحاظ گردد .
میزان جذب کربن این نوع گرافیت درآهن  مذاب بمراتب بیشتر از پترول کک پرسولفور می باشد . این ماده  بدليل تاثيرگذاری خواص خود بر ابر آلياژها در صنعت ذوب فلزات و ريخته گری مهم می باشد و درصد سولفور موجود در آن بايد بسيارناچيز و قابل کنترل باشد تا موجب تغييرات ساختاری در آلياژ نشود. اصولاً استفاده از گرافيت کم سولفور در ابرآلياژها و آلياژهای چدنی باعث ايجاد استحکام مطلوب و مقاومت به سايش بالا می گردد. این محصول در صنایع ریخته گری برای افزایش کربن و همچنین در صنایع پلاستیک  و لاستیک کاربرد فراوانی دارد. اساسی ترین مصرف گرافیت کم سولفور در تولید چدن های داکتیل یا نشکن می باشد.
گرافیت کم سولفور را بروش چسباندن مواد باارزش ریز گرافیت شده نیز تولید کرده که درهنگام عرضه باید آنرا گرافیت گرانول اتلاق کرد .  گرافیت کم سولفور در شرکت سایا ذوب کیمیا  با مشخصات فنی زیر  و بسته بندی های یک تنی قابل عرضه می باشد.

: Normal Specifications

FC:98-99%MIN

S:0.05-0.03%MAX

ASH:0.7-0.5%MAX

VM:0.8-0.5%MAX

دانه بندی ترجیحی. SIZE:1-5MM 90%MIN    


شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت