سلاکس


سلاکس
Image
پرلیت نوعی سنگ شیشه ای آتشفشانی با ترکیب سیلیکات آلومینیم است.
این ماده به دلیل فعالیتهای آتشفشانی دارای آب ماگمایی می باشد. وجه تمایز آن با سایر سنگها در این است که در اثر حرارت بالا تا حداکثر ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد به سرعت منبسط شده و در اثر شوک حرارتی بسته به نوع ترکیب سنگ اولیه از ۴ تا ۲۰ برابر افزایش حجم یافته که همانند دانه های ذرت شکفته و بصورت حبابهای ریز شیشه ای مانند در می آیند.
پس از آن به ماده ای با وزن مخصوص بسیار پایین تبدیل می شود. پرلیت منبسط در صنایع و کشاورزی و ... کاربرد های فراوانی دارد که هر بخش از مصرف کنند گان نام خاص خود را بر روی این کالا گذاشته اند .
این ماده در ریخته گری بخش چدن و فولاد با نام سلاکس شناخته شده و وظیفه آن کمک به جدایش سرباره از پاتیل های ذوب ریزی می باشد .
Image
Image
سلاکس به عنوان نگهدارنده طبیعی سرباره محسوب می شود و تاثیر بسیاری در حذف سرباره کوره های ذوب فلز و لجن های حاصله دارد.
لذا پیش از ریختن مایع مذاب در داخل قالب به منظور حذف سرباره ها از سلاکس ریخته گری استفاده می شود.
سلاکس در دمای 800 درجه سانتیگراد و در تماس با مایع مذاب منبسط شده و باعث سبکی وزن و تسهیل در جدایش سرباره ها از فلز مذاب، جلوگیری از شکستگی و حفره در قالبها و بخش فولادی، عدم تولید دود و گازسمی در هنگام مصرف و حفظ حرارت قطعات ریخته شده می شود. 
یکی دیگر از کاربردهای این ماده معدنی استفاده در عایق صدا است.برای عایق کردن صدا در ساختمان ها و واحدهای اداری و  مدارس موسیقی به کار می رود.
همچنین در الکترودسازی، صنایع ساینده و کاشی و سرامیک نیز استفاده می شود.
این خواص باعث می شود که ناخالصی ها ذوب به بالا امده و به راحتی میتوان آن را جدا نمود.
سلاکس ریخته گری در سایز های مختلف جهت سرباره گیری ذوب فولاد و چدن همچنین جهت حفظ دمای ذوب عموما در دو سایز ریز و درشت تولید می شد که سایز ریز عموما برای ذوب فولاد استفاده می شود و سایز درشت عموما برای ذوب چدن استفاده می شود.
Image
بسته بندی شرکت سایا ذوب کیمیا مطابق درخواست مصرف کننده آماده عرضه این محصول بصورت جامبو 1 تنی و کیسه های 50 کیلویی و 25 کیلویی می باشد .

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت