اگزو ترم


اگزو ترم
کنترل و حفظ دمای مذاب در یک بازه زمانی جهت ر سیدن به خواص مهندسی مناسب در تولید قطعات امری واجب و ضروری است . جهت رسیدن به این وضعیت دو روش نظر گرفته شده است :

ایجاد لایه عایق روی سطح ذوب در پاتیل
ایجاد واکنش در مذاب به وسیله مواد و تجهیزات خاص

اگزو ترمی نوعی روش گرمازایی در ذوب در حال سرد شدن برای حفظ دما در بازه معینی از زمان است. مواد اگزو ترمی حاوی تراشه های آلومینیوم همراه با برخی عوامل اكسید كننده است . بعبارتی دیگر اگزوترم ها مواد وتجهیزات حرارت زائی هستند در تماس با فلز مذاب ، واكنش داده حرارت زیادی را آزاد می كنند. این فرایند موجب تاَمین حرارت از دست رفته به هوا و ماسه می شود و در نتیجه دمای تغذیه ثابت مانده یا حتی افزایش می یاید.
در این صورت برای مدت نسبتاَ طولانی مذاب آماده و در دسترس برای عمل تغذیه می باشد. بدین وسیله گرادیان حرارتی مطلوب بین قطعه و تغذیه برقرار می شود و انجماد جهت دار انجام می شود تا سلامت قطعه تامین گردد.
پس از اتمام واكنش نیز مواد باقیمانده همانند یك عایق حرارتی عمل می كند كه در ضمن، حرارت را در سر تغذیه متمركز نگه می دارند . این پودر اگر با مقدار مناسبی آب حرارت داده شود به هر شكل مورد نظری قابل فرم دهی است و می توان آن را در كوره ماهیچه پزی خشك نمود.
استفاده از حرارت زا بصورت پودر ، ریخته گری قطعات ویژه و پیچیده را با ایجاد انجماد جهت دار امكان پذیر می سازد.
بد نیست بدانید با این کار هزینه های تمیز كاری قطع می شود و نهایت استفاده از حجم مذاب در دسترس انجام می شود پس برای تولید هر قطعه هزینه مذاب كمتری پرداخته می شود.
Image
شرکت سایا ذوب کیمیا عرضه کننده این محصول به هر میزان به ریخته گران عزیز می باشد .

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت