سیلیکون متال


سیلیکون متال

Image

سیلیسیم عنصری شبه فلز است و سیلیکون متال شکل فلزی و ساخته شده این عنصر می باشد که عناصر تشکیل دهنده آن سیلیسیوم،آلومینیوم،کلسیم و آهن می باشد و میزان خلوص سیلیسیوم آن در حدود 99٪ می باشد.پرکاربردترین نوع سیلیکون متال گرید 4.4.1 می باشد.

فلز سیلیکون تمایل زیادی به برقراری واکنش با اکسیژن دارد.سیلیکون متال در صنعت آلومینیوم بیشتر به عنوان عامل آلیاژی استفاده می شود  و باعث افزایش استحکام آلومینیوم می شود. سیلیکون متال ، عمدتا به عنوان افزودنی به آلیاژهای غیر آهنی استفاده می شود. سیلیکون خالص با عناصری مانند بور، فسفر و آرسنیک ترکیب می شود ، به عنوان وایفر سیلیکون شناخته می شود و ماده اصلی مورد استفاده در تراشه های رایانه، مدارهای مجتمع، ترانزیستورها، دیودهای سیلیکون، نمایشگرهای کریستال مایع و انواع مختلف است سایر دستگاه های الکترونیکی و سوئیچینگ است.
در سلولهای خورشیدی فتوولتائیک و نیمه هادیهای الکترونیکی استفاده می شود.
از این ماده در صنایع متالوژی به عنوان یک عامل احیا کننده و به عنوان یک عنصر آلیاژی در فولاد، آلومینیوم، برنج و برنز استفاده می شود.
در ریخته گری آلومینیوم از آن برای بهبود خواص مفید آلومینیوم استفاده می کنند.
زمانی که سیلیسیم با آلومینیوم استفاده می شود، قابلیت ریخته گری، سختی و مقاومت آن را افزایش می دهد لذا  بیشترین کاربرد سیلیکون متال در صنایع آلومینیوم می باشد که با افزودن به آن باعث بهبود عملکرد آلیاژ آلومینیوم می شود و استحکام ان را افزایش می دهد.بعلاوه  افزودن سیلیکون متال به آلومینیوم باعث شکل گیری آلیاژی قویتر و سبک تر می شود که از آن بیشتر در صنایع خودروسازی و جایگزینی قطعات چدنی سنگین می شود.
این ماده در آلومینیوم باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی نیز می شود و همچنین باعث کاهش چگالی و ضریب انبساط حرارتی می شود.
اضافه کردن سیلیکون متال به آلومینیوم، آن را مستحکم و روشن (براق) می کند.
سیلیکون متال گریدهای مختلفی دارد که بیشترین گرید مورد مصرف در صنایع آلومینیوم کشورمان گرید 441 می باشد که مشخصات قابل ارائه آن در شرکت سایا ذوب کیمیا ارائه گردیده است .


Image

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت