پالا ذوب


پالا ذوب
Image
پالا ذوب موادی هستند  که نقش تمیز کننده مذاب را در تولید قطعات را به عهده دارند.
این  مواد برای ذوب فلزات آهنی عبارتند از :

ایزوترم
آخـالهـای غیـر فلـزی فـولاد بـر خـواص آن نظیـر چقرمگـی، خـستگی، مقاومـت بـه خـوردگی و… اثـر می گذارند، لذا تلاش فولاد سازان همواره جهت تولید فولاد ی تمیز، بر کاهش مقدار آخال ها در فولاد ، کنترل ترکیـب شیمیایی و توزیع اندازه آخالهای باقی مانده متمرکز است.
امروزه پاتیل و تانـدیش ریختـه گـری مـداوم به عنوان یکی از محفظه ها برای تصفیه فولاد مذاب و کاهش آخـال هـای آن قبـل از ورود بـه قالـب ریختـه گـری مداوم شناخته میشود.
همچنین یکی از راههای کاهش آخالهای غیر فلزی در فولاد استفاده از پوشاننده های مناسب می باشد، پوشاننده ها توانایی جذب آخال ها، حفاظت از ذوب در برابر اکـسیداسیون و جـذب گـوگرد را دارنـد.
Image
بازوترم
پودر تاندیش باید ترکیب شـیمیایی ،دمای ذوب، دمای کریستالیزاسیون، هدایت حرارتی و ویسکوزیته مناسب داشته باشد تـا بـا ایجـاد سـرباره مذاب در یک سکانس ریخته گری طولانی از اکسیداسیون مجدد ذوب جلوگیری کند و آخال های غیر فلزی را جذب نماید، بدون آن که پوسته‌های جامد تـشکیل شـوند . فولاد سازان پودرهای تانـدیش بـازی بـرپاپه اکـسید کلسیم را جایگزین پودرهای تاندیش اسیدی بر پایه سیلیس نموده همچنـین لازم اسـت بـا نـسوز تاندیش سـازگار باشـد.
بـا توجـه بـه اهمیـت افـزایش کیفیـت محـصولات فـولادی و همچنـین تولیـد محصولات کیفی جدید نظیر ورق های قلع اندود در کشور توجه واحـدهای فـولاد سـازی و ریختـه گـری مداوم به استفاده از پودرهای تاندیش بازی جلب شـده اسـت پودر تاندیش بازی بر اسـاس گـروه فولاد و فرآیندهایی که در تاندیش انجام می شود انتخاب می گردد.
بازوترم به علت سیالیت پودر و پوشش دهی مناسب در سطح ذوب در کوتاه ترین زمان باعث محافظت ذوب وجلوگیری از اکسید شدن ذوب بوسیله اتمسفر می گردد.
با توجه به بازی بودن پودر بازوترم در ترکیبات اولیه سازگاری خوبی با نسوز برقرار می کند،و از خوردگی نسوز جلوگیری می کند.
توانای بالا در جذب آخال های اکسیدی و تاثیر مثبت بر آنالیز مذاب.
Image
شرکت سایا ذوب کیمیا آماده عرضه ایزو ترم و بازو ترم با بهترین کیفیت و در هر مقدار ممکن می باشد .

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت