قلع


قلع  Tin
Image

قلع  Tin فلزی به رنگ سفید ـ نقره ای است که دربالای   ºC 13.2 ساختار تترا گونال ودر دمای  بالاتر از  ºC 161 ساختار اورترومبیک دارد . قلع  فلزی است چکش خوار، قابل انعطاف، شدیداً” بلورین که ساختار بلوری آن هنگام خم شدن قطعه‌ای از قلع صدای خاصی ایجاد می‌کند( علت آن شکست بلورها است). قلع با آب مقطر و آب شیر واکنش نمی دهد ولی با اسید های قوی و باز ها و نمک اسید ها واکنش می دهد. به آرامی با آهن پیوند ایجاد می‌كند و به عنوان پوشش سرب و روی و فولاد برای جلوگیری از خورندگی استفاده می شود.

Image

این فلز دربرابر فرسایش ناشی از آب تقطیر شده دریا و آب لوله کشی مقاومت می‌کند اما بوسیله اسیدهای قوی و مواد قلیایی و نمکهای اسیدی مورد حمله قرار می‌گیرد. هنگامیکه اکسیژن بصورت محلول است قلع بعنوان کاتالیزور عمل کرده و واکنشهای شیمیایی را تسریع می‌کند.

قلع را می‌توان به مقدار زیادی جلا داد و بعنوان پوشش سایر مواد جهت ممانعت از فرسودگی یا واکنشهای شیمیایی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این فلز مستقیماً” با کلر و اکسیژن ترکیب می‌شود و جایگزین هیدروژن اسیدهای رقیق می‌گردد.
قلع در دماهای معمولی انعطاف پذیر است اما در صورتیکه گرم شود شکننده می‌شود. استحصال قلع از سنگ های معدنی در دو مرحله انجام می شود.
برای بیشتر کانی هایی که شامل فلزاتی مثل کروم، آهن، نیکل، سرب و قلع می شوند، مرحله اول تهیه کنسانتره ای است که متشکل از کانی های فلزی است. در این مرحله کانی های زائد با روش های مختلف جداسازی شده و دور ریخته می شوند. این فرایند به نام فرایند تغلیظ معروف است. پس از تغلیظ، کنسانتره ای که عمدتا شامل ترکیبات اکسیدی است، در کوره حرارت داده می شود تا احیا شود. پس از این مرحله مذابی از قلع به دست می آید که حاوی ناخالصی است
در مرحله آخر خالص سازی توسط فرایند الکترولیز انجام می شود که خلوص فلز را تا 99/96% بالا می برد.

آلیاژ های قلع کاربرد های فراوان  دارند. از این آلیاژ ها برای لحیم کاری قلع، فلز چاپ، فلز زود گداز، آلیاژ پیوتر pewter ترکیبی از قلع و سرب ، مفرغ، فلز یاطاقان( آلیاژ سفید) و فسفر برنز استفاده می شود.
همچنین آلیاژ قلع – نیوبیم در درجه حرارت های پایین فوق رسانا است. این ترکیب برای ساخت رسانا های مغناطیسی و تولید میدان های مغناطیسی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. ظروف فولادی تشكیل شده از قلع به طور گسترده‌ای برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود که بخش بزرگی از بازار برای فلز قلع را تشكیل می‌دهند.  9% قلع در پوشش ورقه های آهنی با یک لایه نازک قلع کاربرد دارد.
این ورقه ها در ساخت قوطی های کنسرو استفاده می شوند. 39% قلع در ساخت ورقه های حلبی، 24 % در لحیم کاری و 14% در تهیه آلیاژ های مهمی چون: برنز (قلع- مس)، مفرغ (قلع- سرب)، آلیاژ های مخصوص، آلیاژ پوششی و فسفر برنز کاربرد دارد.
آنالیزو مشخصات قلع موجود در بازار بشرح ذیل است .

Image

قلع مطابق درخواست به هر میزان بشرط برش در شرکت سایا ذوب کیمیا قابل عرضه است .


شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت