فیلتر سرامیکی


فیلتر سرامیکی

Image

فیلتر سرامیکی وسیله ای است که جهت جلوگیری از ورود ناخالصی های فلزات مذاب ( آخال ،سرباره و …) بکار گرفته می شود . فیلتر سرامیکی در اشکالی مانند دایره ،مربع ومستطیل و.. و اندازه های مختلف عرضه می گردد.

این تجهیزات درعملیات ذوب ریزی  درقالب ماهیچه  ریخته گری در ابتدای مسیر راهگاه یا ورودی ذوب قرار می گیرد تا عمل  تصفیه بار مذاب را  بخوبی انجام دهد ،یک فیلتر سرامیکی  خوب برای کارایی بهتر لازم است مقاومت مکانیکی و حرارتی بالایی داشته باشد ، به علاوه فیلتر های سرامیکی نباید واکنش شیمیایی با مذاب درهنگام بارریزی داشته باشد .
از مهمترین مزایای  فیلتر سرامیکی می توان به دوام بالا ، برگشتی کمتر قطعه درفرایند تولید ، تحمل شرایط حرارتی ، مکانیکی یا ترمال شوک در طول زمان کاربری بر شمرد لذا در عرضه این  کالا سعی شده محصول تولید کننده ای را که  بهترین مواد اولیه با فرمولاسیون اختصاصی و بالاترین میزان نظارت و کنترل در فرایند تولید فیلتر میگیرد به مشتری تحویل داده شود. 

Image

فیلترهای سرامیکی در سه نوع زیر عرضه  میشود :
SICTEC ، فیلتر سرامیکی سیلیکون کاربایدی: مناسب برای تصفیه مذاب چدن ،برنچ و برنز و. …. به رنک مشکی مایل به خاکستری

ALTEC ،فیلتر سرامیکی آلومینایی: در دو نوع می باشد نوع اول مناسب تصفیه مذاب آلومینیوم و نوع دوم برای بارهای حساس منیزیومی است.

ZRTEC ، فیلتر سرامیکی زیرکونیومی: مناسب برای تصفیه مذاب فولاد و برنگ زرد متمایل به سفید

توجه : شرکت سایا ذوب کیمیا  تنها عرضه کننده فیلتر سرامیکی از نوع سیلیکون کارباید می باشد .

یکی از فاکتورهای نامگذاری فیلتر سرامیکی عدد تخلل است که عبارتست از تعداد سوراخ در اینچ طولی یک فیلتر، این عدد متغیر و بین  ۱۰الی ۶۰ میباشد .  متداولترین اندازه  تخلل از۱۰ تا ۳۰ میباشد .  برای معرفی  لازمست ابعاد مقاطع را برحسب میلی متر به همراه عدد تخلل مشخص نمود مثال مربع و مستطیل با طول X عرض X ارتفاع و مثلا  ۱۰ PPI ، دایره با  قطر و مثلا ۲۰ PPI

        SICTEC فیلتر سرامیکی نوع سیلیکون کارباید 

Image

فیلتر سرامیکی از جنس سیلیکون کارباید با استحکام مکانیکی بالا و مقاومت به شوکهای حرارتی عالی و قابلیت استفاده تا دمای بالای ۱۴۵۰درجه ساتیگراد به رنگ خاکستری و برای تصفیه چدن ،برنج ، برنز و قابلیت حذف و تصفیه حد اکثر ناخالصی دراین مواد فلزی را داشته باشد  .

برخی از مزایای  استفاده از فیلترهای سرامیکی که درنهایت موچب کاهش ضایعات وافزایش
کیفیت محصول نهایی میگردد عبارتند از
:

کارایی بیشتر یا تلفات کمتر  نسبت به انواع اکسترودی

کنترل جریان مذاب و جلوگیری از کنده شدن قالبهای ماسه ای

افزایش کیفیت نهایی بخصوص سطح قطعه

پر شدن یکنواخت ذوب در قالب

 

 

مشخصالت کلی فیلتر سرامیکی

برخی از مهمترین مشخصات فیزیکی و مکانیکی فیلتر سرامیکی سیلیکون کار بایدعبارتست از

 

Image

مشخصات ابعادی فیلتر سرامیکی
 

Image

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان فنی شرکت سایا ذوب کیمیا وبا شماره تماس 02155317000 تماس حاصل بفرمائید.


شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت