قطعات ضد سایش


قطعات یدکی(ریختگی ضد سایش) ماشین شات بلاست
 

Image

ماشین شات بلاست  بجز قسمت الکتریکی  متشکل از 5 قسمت میباشد:
توربین ،  بازیابی (شامل الواتور،جمع کننده ) و جداکننده ،غبارگیر و اتاق تمیزکاری

این تیپ ماشینها ذاتا و بدلیل شیوه عملکرد بطور مداوم در معرض استهلاک هستند . لذا دقت در برنامه تعمیر ،تعویض و سرویس قطعات ، همچنین استفاده از قطعات با طول عمر واستحکام بیشتر به طول عمر دستگاه و عملکرد اقتصادی آن می افزاید .
توربین و قطعات متشکله آن بالاترین میزان استهلاک را در شات بلاست به خود اختصاص می دهند . هر توربین در شات بلاست شامل اجزا وقطعات مجزائی میباشد که عبارتند از : منبع تغذیه یا استوپر ، روتور ، استاتور ،نگهدارنده یا ثابت کننده (کاسه )،صفحه یا آینه(لغزان)، پره ها ومجموعه قطعات نامبرده شده دریک محفظه(کیث)  جمع آوری شده تا از راندمان بالاتری در اثر گذاری برخوردار گردند (برخی از سازندگان مانند گیزاک پرتابگر بدون محفظه می سازند ) .

 

Image
Image

 این قسمت استهلاک پذیر ترین بخش ماشین شات بلاست است و در حالیکه تنظیمات آن بدرستی صورت نگیرد با ماشینی پر هزینه روبرو خواهیم بود  . کیث کامل توربین شامل موتور یا نیروی محرکه همچنین وسیله انتقال نیرو از موتور به توربین میباشد. برخی از این تجهیزات پرمصرف وبرخی نیز کم مصرف میباشد  وقسمتهایی نیز تنها یکبار ساخته استقاده میگردند فطعات یدکی مورد لزوم شات بلاست شامل قطعات پرمصرف میباشد .

قطعات فلزی مصرفی درشات بلاستها بدلیل سفارشی وخاص بودن عموما توسط خریدارساخته شده و یا بصورت عمده از تولید کننده تهیه  یا تحت سفارش توسط ریخته گر یآاهنگر ساخته میشوند.

Image
Image
در تولید قطعات فلزی توربین و صفحات کناری اتاق و صفحات زیرین قطعه لازمست عملیات مدلسازی ، ریخته گری ، عملیا ت حرارتی و گاها آبکاری  و در صورت لزوم شات بلاست و ماشین کاری نیز انجام بپذیرد . 

 قطعات توربین ازجنس چدن ضد سایش با الیاژ نیکل کرم میباشد بعلاوه لازمست برخی قطعات توربی
عملیات حرارتی وحتی شات پینینگ گردند تا ازعمربیشتری برخوردار گردند پره ها بیشترین میزان استهلاک در توربین را دارا میباشند
همانطور که مشاهده شد پره ها ازنوع صاف؛منحنی ودوطرفه می باشد .
Image
Image
Image

شرکت سایا ذوب کیمیا   مطابق موافقت نامه همکاری با سازندگان معتبر شات بلاست و بهترین سازندگان قطعات فوق آمادگی عرضه این  قطعات طبق سفارش را دارا  می باشد . لطفا جهت سفارش و اطلاع از به روز ترین قیمت با کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمائید .

دیگر قطعات توربین عموما با استهلاک کمتری روبرو ویا میتوان با ترفندهای خاصی برعمر ان افزود یکی ازاین موارد نصب لاستیکهای مخصوص میباشد . لیکن در هنگام تخریب لازمست به تهیه آن همت گماشت .

 دیگر موارد مصرفی   مورد لزوم یدکی در شات بلاست قطعات لاستیکی میباشند این  عموما این موارد  چسبیده به قطعات درحال سایش درب  و بدنه (  سپرهای محافظ دیواره ها )  همچنین سیستم انتقال مانند لاستیک درام و الواتور ... بکاررود که هریک مشخصات مربوط به خود راداشته درهنگام سفارش بایستی دقیقا مشخص گردد  .

Image
Image
Image
Image

دیگر قطعات توربین عموما با استهلاک کمتری روبرو ویا میتوان با ترفندهای خاصی برعمر ان افزود یکی ازاین موارد نصب لاستیکهای مخصوص میباشد . لیکن در هنگام تخریب لازمست به تهیه آن همت گماشت .

Image
Image
Image

 دیگر موارد مصرفی  مورد لزوم یدکی در شات بلاست قطعات لاستیکی میباشند این عموما این موارد چسبیده به قطعات درحال سایش درب  و بدنه ( سپرهای محافظ دیواره ها ) همچنین سیستم انتقال مانند لاستیک درام و الواتور ... بکاررود که هریک مشخصات مربوط به خود راداشته درهنگام سفارش بایستی دقیقا مشخص گردد  .

Image

فیلتر

فیلتر جزو تجهیزات عمومی و قابل تهیه از هر مکانی بوده  اما بهتراست از سازنده دستگاه تهیه گردد .سیستم  های غبارگیردرشات بلاست  به گونه ای تعبیه  گردیده که لازمست برمبنای ساعت کارکردی که سازنده نعریف نموده فیلترهای ان تعویض گردد درغیراینصورت در عملکرد ماشین رفته رفته اختلال بوجود میاید فیلترها ی این ماشینها یا ازالیاف مخصوص ساخته شده که با تکان خوردن پاک شده ویا بصورت لرزان میباشد ودرهرصورت درزمان معین نیبایست تعویض گردند. این تجهیزات توسط سازنده معرفی و خریدار خود تهیه می نماید .

 

Image
Image
Image
Image

این شرکت بجز موارد عمومی  ضمن همکاری وآشنایی با بزرگترین سازندگان هربخش آماده ارایه این تجهیزات از هرنقطه از دنیا میباشد .


شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت