کات وایر


CUT WIRE کات وایر      
کات وایر محصول برش سیم های محکمی است که در برابر ضربه از مقاومت بالائی برخوردار باشند . در این روش سیم های فلزی از طریق فرآیند برش در اندازه های مشخص و مطابق با استاندارد بریده میشوند. کات وایر اغلب  در سه شکل متفاوت تولید میشود. حالت اول همان شکل اولیه قطعات بریده شده از سیم میباشد که استوانه ای  شکل بوده ، دارای لبه های تیز میباشد و سرعت  تمیزکاری  بالایی دارد . این محصول  کات وایر  نرمال یا معمولی C C W  Cylindrical cut wire نامیده می شود .
عمر مفید کات وایر حدود سه برابرساچمه با سایز معادل آن است .

Image

حالت دوم تولید، شامل محصولی است که لبه های  تیز آن را از بین برده اند. این محصول به دلیل عدم دارا بودن لبه های تیز در مواردی که خشن کاری سطحی مورد نیاز نباشد کاربرد بیشتری دارد. در این حالت محصول تا حالت نیمه گرد و گرد شده  کامل قابل تولید است. در این حالت قطعات بریده شده از سیم با انجام فرآیند مخصوص به گونه ای تولید میشوند که دارای سطوحی گرد و ساچمه ای می باشند. این محصول کات وایرگرد شده SCCW یا  Spherical conditioned cut wire)   )نامیده می شود. در این حالت معمولا محصول با کیفیتهای مختلف قابل تولید است که معمولا در سه درجه کیفی تولید می شود. در حالت اول تنها  لبه های تیز حذف می شود و درجه کیفی G1  نامیده میشود. در حالت بعدی محصول تحت عملیات گرد سازی بیشتر قرار می گیرد و درجه کیفی G2 نامیده می شود و در نهایت محصول بصورت کاملا گرد شده تولید می گردد که درجه کیفی G3 نامیده میشود.

Image

مشخصات فنی
 CUT WIRE Technical Data Sheet

ترکیب عنصری کات وایر وابسته به سیمی است که از آن ساخته می شود که بنوعی مزیت به حساب می آید . لذا می توان در تولید آن از انواع آلیاژ های فلزی مثل فولاد، آلومینیوم، مس ،..... استفاده نمود .

Image
سختی
بدلیل انتخاب ماده اولیه از محصولی یکدست توانائی بدست آوردن ساینده در سختی های درخواستی مقدور است .

Image
شکل ظاهری
با توجه به تولید کات وایرهای گرد شده لازمست متناسب باشکل آنها این مواد نام گذاری گردند .

Image

دانه بندی کات وایر

تفکیک و طبقه بندی کات وایر مطابق با اندازه های استاندارد بین المللی انجام می شود که یکی از مهمترین استانداردها در این خصوص استاندارد  SAE J441  می باشد. مشخصات کات وایر در این استاندارد از لحاظ اندازه  به شرح جدول زیر می باشد.  دراین جدول اندازه معادل تقریبی ساچمه ها با رنگ متفاوت در کنار کد کات وایر ثبت شده است . در حال حاضر محصولات کات وایر شامل کات وایر فولادی CW35 با سختی 60-52 راکول سی می باشد.

Specifications         VDFI8001 - ISO11124-1 - AMS2431/3 - AMS2431/8 - SAE J441 Other specifications upon request

0.9mm diam

 

CW-35(S-330)

 

0.3mm diam

 

CW-12(S-70)

1.0mm diam

 

CW-41(S-390)

 

0.35mm diam

 

CW-14(S-110)

1.2mm diam

 

CW-47(S-460)

 

0.4mm diam

 

CW-17(S-170)

 

1.4mm diam

 

CW-54(S-550)

 

0.5mm diam

 

CW-20(-)

 

1.6mm diam

 

CW-62(S-660)

 

0.6mm diam

 

CW-23(S-230)

 

1.8mm diam

 

CW-71

 

0.7mm diam

 

CW-28(S-280)

 

2.0mm diam

 

CW-80

 

0.8mm diam

 

CW-32(-)

 

 

بسته بندی :

کات وایر را به هر میزان با سفارش قبلی می توانید تهیه نمائید اما بسته بندی استاندارد این محصول بشرح ذیل است  :

 

Image

مزایای کات وایر :

Image

  

  • قابل تولید از انواع آلیاژ های فلزی
  • گرد و غبار کمتری در حین فرآیند تولید نموده
  • خاصیت یکنواختی در مشخصات، مهم ترین مزیت کات وایر نسبت به ساچمه های فلزی میباشد بطوریکه کات وایر در مقایسه با ساچمه های ریخته گری شده دارای یکنواختی در خواص فیزیکی و مکانیکی شامل سختی، چگالی و ساختار بلوری می باشند.
  • کات وایر فاقد عیوب ریخته گری مثل حفره های گازی و انقباضی و عیوب بلوری می باشند و از ساختار کریستالی و اندازه دانه های یکنواخت تری نسبت به محصولات ریخته گری برخوردارند.
  • آلودگی های سطحی به جا مانده بر روی قطعات در روش استفاده از محصولات کات وایر کمتر از ساچمه های تولید شده از روش ریخته گری می باشد.
  • میزان مصرف آن نسبت به ساچمه و گریت کمتر بوده و از عمر ودوام بالاتری برخوردارند.
  • کات وایر در حین کار خرد یا شکسته نمی شوند. بلکه به تدریج ساییده و کوچک تر میشوند تا زمانی که از اندازه استاندارد خارج شوند. لذا کنترل ترکیب در این نوع محصولات بهتر انجام

شده  و از یکنواختی بالاتری برخوردارند.

  • روش تولید خاص    قابلیت تولید در اندازه های کاملا مشخص و دقیق دارند .( درروش تولید ساچمه از طریق ریخته گری محدوده قطر ساچمه های تولیدی متنوع است ).

اطلاعات عمومی

از کات وایر می توان در تمیزکاری انواع قطعات ریخته گری و ... استفاده کرد. استفاده از کات وایر بعنوان مواد ساینده قدمتی بیش از هفتاد سال دارد . علاوه بر کلیه موارد فوق که کات وایر را ماده مناسبی برای تمیزکاری و شات بلاست انواع قطعات صنعتی قرار داده است، سطح گرد و خواص یکنواخت محصولات کات وایر گرد شدهG3این مواد را به بهترین ماده انتخابی برای افزایش عمر خستگی قطعات در فرآیند شات پینینگ تبدیل نموده است.

کات وایر کاربرد وسیعی در فرآیند بلاستینگ و خصوصا شات پینینگ دارد.شات پینینگ یکی از روشهایی است که امروزه در صنایع پیشرفته جهت افزایش طول عمر قطعاتی که تحت تنش متناوب هستند بکار می رود. بسیاری از قطعات مصرفی در صنایع پیشرفته هوا فضا و خودروسازی همچون فنرها، میل لنگ ها، چرخ دنده ها، سوپاپ ها، دیسک ها، پره توربین ها، کمپرسورها، شاتون ها و ...، تحت سیکل های متناوب اعمال نیرو می باشند. اعمال تنش های فشاری و کششی متناوب و تکراری در این نوع قطعات یکی ازمهمترین عوامل شکست ناگهانی آنها محسوب می شود. یکی از روش های افزایش عمر این نوع قطعات(تا حدود ده برابر)، انجام کار سرد و تولید تنش های پسماند فشاری در سطح آنها است. به منظورتولید تنش های فشاری در سطح یک جسم با هر ابعاد و هندسه ای، از عملیات شات پینینگ استفاده می شود. دراین میان کات وایر گرد شده به عنوان بهترین ماده از لحاظ طول عمر، یکنواختی در خواص،تاثیر گذاری و .... برای این فرایند محسوب می گردد .


جهت انتخاب ساینده و آگاهی از کم وکیف عرضه لطفا با کارشناسان بخش فروش شرکت سایا ذوب کیمیا تماس حاصل فرمائید

Image

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت