توربین


توربین

Image

پرتاب ساچمه وگریت در ماشین شات بلاست بسمت قطعه به عهده پرتابگر ساچمه است .

در زبان صنعتی ایران به این پرتابگر توربین ، گردونه و در زبان انگلیسی  Ezefit  (wheel)  اتلاق می گردد .

توربین قلب ماشین شات بلاست به حساب می آید  و مبنای پرتاب ساچمه بر روی قطعه چگونگی پرتاب ساچمه ؛تنظیم ؛تعمییر؛ تغییر و انتخاب این وسیله همچنین محل استقرار آن در انواع ماشین تمیزکاری و ساچمه کوبی هنری غیر قابل انکار است ( با پرتاب صحیح ساینده و برخورد دقیق آن به قطعه در این جا قطعات تمیز شده و کار انجام می پذیرد)
 پرتاب ساینده در توربین  توسط چرخ گردونه و با سیستم گریز از مرکز انجام می پذیرد.
Image

مبنای محاسبات مهندسی این عملیات در شکل زیر نمایش داده شده است

Image

نیروی لازم برای ایجاد این مکانیزم توسط الکترو موتورها تامین می گردد . الکترو موتورها ممکن است بصورت مستقیم و یا با واسطه (تسمه و فولی) به توربین کوپل یا جفت شده باشند که هریک از این روشها مزایا و معایب خود را دارد ، در حال حاضر اغلب بر روی ماشین ها توربین کوپل مستقیم نصب گردیده است .

Image

هر توربین در شات بلاست شامل اجزا وقطعات مجزائی میباشد که عبارتند از :

منبع تغذیه یا استوپر (Feed spot ) ، روتور)  (Impeller، استاتور (Control Cage) ،نگهدارنده یا ثابت کننده (کاسه )،صفحه یا آینه(لغزان)فلنچ ، پره ها(فک)  Blade

Image

مجموع قطعات نامبرده شده دریک محفظه(کیث)  جمع آوری شده تا از راندمان بالاتری در اثر گذاری برخوردار گردند (برخی از سازندگان مانند گیزاک پرتابگر بدون محفظه می سازند ) . این قسمت استهلاک پذیر ترین بخش ماشین شات بلاست است و در حالیکه تنظیمات آن بدرستی صورت نگیرد با ماشینی پر هزینه روبرو خواهیم بود  . کیث کامل توربین شامل موتور یا نیروی محرکه همچنین وسیله انتقال نیرو از موتور به توربین میباشد

Image

هر توربین شات بلاست زمانی بیشترین اثرگذاری در کوبش یا تمیز کاری را  خواهد داشت که ساچمه با پرتاب صحیح  دقیقا به محل مورد لزوم در قطعه اصابت و موجب تمیز کاری یا کوبش و یا هر منظور دیگر  گردد چرا که   در غیر اینصورت تمیز کاری نادرست و انرژی سیستم تلف می گردد.

 در حقیقت محل برخورد ساینده و قطعه نقش بسزائی در کاهش زمان عملیات واستهلاک ساچمه و قطعات داردلذا تنظیمات محدوده پاشش مواد ساینده (هات اسپات –HOT SPOT) و عوامل اثر گذارنده برروی آن یعنی تنظیم ،تعمیر و باز سازی توربین از اهمیت بالائی برخوردار است .  لذا پرتاب ساچمه بر روی قطعه هنگامی اثرگذار خواهد بود که درمحدوده اثر بوده درغیراینصورت بهینه نخواهد بود .

Image

در توربین های موجود در بازار  می توان  سه نوع پره تخت ، منحنی و گاما را مشاهده کرد که هریک کارائی خود را دارا می باشد .

Image

برای کمک به استهلاک کمتر در حال حاضر علاوه بر توربین یک سو گرد ، توربین دو سو گرد نیز عرضه می گردد .

Image

اعم تلاش سازنده گان قطعات مستهلک براین استوار  است که این قطعات را با بالاترین کیفیت عرضه نموده  اما بهتر آنست که  در کنار قطعات خوب نخست استفاده صحیح  از ماشین  و سپس سرویس بموقع و درنهایت  توجه به تعمیر و نگهداری توربین را برای افزایش عمر و کارائی توربین  مورد توجه قرار داد .. یکی از روشهای کاهش استهلاک قطعات و مواد ساینده خنک نگاه داشتن ماشین است  . در کشورهای اروپای غربی برای خنک نگاه داشتن کیث توربین از توربین های اتا بهره می برند .

Image

 باید توجه داشت که ماشین های شات بلاست ممکن است دارای بیش از یک توربین باشند که اهمیت رسیدگی به آن را بیش از بیش خواهد نمود  ولازمست یک استاد کار بدون وقفه این وسائل را کنترل و بازرسی  ،مراقبت و مدیریت  نماید .

Image

 شرکت سایا ذوب کیمیا باهمکاری بهترین سازندگان داخلی و خارجی صرفا عرضه کننده بهترین توربین های قابل استفاده در ماشین های شات بلاست شما میباشد با پر کردن فرم تجهیزات در قسمت سفارش بلافاصله بروشور کلی توربین ارسال و با انتخاب نوع توربین اطلاعات لازم ارسال میگردد  . ضمنا این شرکت با همکاری شرکت های معتیر مستقردر ترکیه آماده هرگونه همکاری در زمینه پیمان های مشترک همچنین ارسال تجهیزات کمیاب ماشین آلات فوق برای مشتریان محترم میباشد    .


شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت