کک نفتی کلسینه


       Calcine   petroleum   cokeکک نفتی کلسینه

Image
گرافیت پرسولفور  / پترولیوم کک پر سولفور /         Calcine   petroleum   cokeکک نفتی کلسینه/ CPC
CPC  که با عناوین گرافیت پرسولفوریا کربن ریخته گری نیز شناخته می شود در حقیقت نخستین محصول مشتق شده ازRPC(هیدرو کربن غنی از کربن پالایشگاه) است که در فرایند تکلیس بواسطه از بین بردن رطوبت وگاز اضافه دارای محتوی غنی تری از کربن می گردد که تحت عنوان کک نفتی کلسینه شناخته می گردد . کک نفتی کلسینه یا به اشتباه  گرافیت پرسولفور جهت شارژ  کربن در صنایع  فولاد سازی و تولید قطعات و شمش ریخته گری چدن (خاکستری )بکار گرفته می شود  . این ماده عموما جامد و به رنگ سیاه یا خاکستری مات  و با جلای فلزی  که  ناشی از کریستالیزه شدن برخی دانه های گرافیت طی فرایند تکلیس است ، رویت می شود.

Image
گرافیت پرسولفور دارای شکل وظاهری متخلخل می باشد . دانسیته حقیقی CPC بر اساس وزن حجمی مطابق استاندارد ISO8004 مقدار 1.98 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب می باشد .
هرچند این عدد قابل بسط به دانه های گرافیت نبوده و بر اساس استاندارد های مربوطه منظور و محاسبه می گردد .
. پترولیوم کک پر سولفور در صنایع آلومینیوم، فولاد ،نسوزها وتیتانیوم و همچنین در صنایع پلاستیک و لاستیک برخی صنایع دیگر کاربرد فراوانی دارد . این محصول در صنایع ذوب در بخش
  • کوره القایی (Induction Furnace) و کوره اکسیژن قلیایی (BOF)
  • کوره های قوس الکتریکی (EAF) و کوره های پاتیلی (LF)
  • واگر کک ماده اولیه آروماتیک باشد  درساخت الکترودهای گرافیتی کوره های قوس الکتریکی و کوره های پاتیلی کاربرد دارد

     استفاده ازاین ماده در صنعت متالورژی تأثیرات بسیار گسترده ایی دارد، که می توان به مواردی چون:  بالابردن سختی فولاد با افزودن گرافیت، تولید الکترود های صنعتی متالورژی با پرس پترولیوم کک، احیای فولاد و اکسید های فلزات با استفاده از اکسیداسیون کربن به اشکال کک متالورژی ، ذغال حرارتی ،کک ،گرافیت و… اشاره نمود . هرچه گوگرد کک بالاتر باشد نیاز بیشتری به مواد سرباره ساز وجود خواهد داشت و لذا بازدهی و ارزش فروش آن کاهش می یابد. بنابراین روشهایی جهت کاهش یا از بین بردن گوگرد کک به کار گرفته می شود.

Image
مشخصات فنی محصولات  عرضه شده این مجموعه   همچون همه  عرضه کنند گان  عمومی و براساس استاندارد عملیاتی  CC2610  که در R&D carbon سوییس مطابق جدول ذیل  ارائه گردیده است .

درصد وزنی

روش آزمون

عناصر

98.5

M108

کربن محض

0.5کمتر از

ISO1298

گوگرد

 0.5کمتر از

ISO8004

خاکستر

BALANCE

ISO12980

مابقی


درصد وزنی

روش آزمون

محتوی فیزیکی

0.09

11912              ISO

رطوبت کل

0.05

ISO            9406

V.M

0.05

ISO          8726

چربی محتوی


دانه بندی پیشنهادی
در نظر داشته باشید که آنالیزو دانه بندی  قابل مصرف برای هریک از این صنایع متفاوت بوده لذا در هنگام سفارش درلازمست به آن اشاره نموده و یا در صورت عدم آگاهی از کارشناسان این واحد اطلاعات لازم را کسب نمائید .

0-1.0     MM

تزریقی

0.5- 3.0 MM

فولاد

2.0-5.0   MM

چدن

5.0- 8.0 MM

مصارف خاص

Image
بسته بندی

 طبق استاندارد DIN66165 در دو نوع بسته بندی مطابق سفارش کیسه های 25 کیلو گرمی داخل جامبو بگ یک تنی ، یا جامبو بگ بدون کیسه 25 کیلو گرمی و غیر استاندارد فله و سفارشی به هرمقدار تحویل می گردد .

مزایای کک نفتی کلسینه  سایا ذوب :

جذب کربن بالا، ارزش کیفی ، هزینه کمتر

اطلاعات عمومی  

از سه روش روتاری ، روتاری کلاین و شافت جهت تبدیل کک نفتی خام به نوع کلسینه استفاده می نمایند تفاوت این روشها در ارائه محصولی بهتر و بکار گیری راهی اقتصادی تر در تولید است .

در صورتیکه کک نفتی کلسینه خیلی ریز باشد با دو روش شناخته شده به مصرف کنندگان جهت ذوب در کوره قابل عرضه می گردد ،

نخست در لوله های بسته تحت عنوان کورد وایر

Image
Image

 و شکل دوم بصورت گرانول که حاصل از بهم چسباندن ذرات ریز کک نفتی کلسینه و مدور سازی آن است.

Image

برای تهیه بهینه این کالا و دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان شرکت سایا ذوب کیمیا  تماس بگیرید .


شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت