سنگبری و ساینده فولادی

صنایع سنگبری در بخش غیر فلزات ،  مصارف ساینده های فلزی قرار دارد .
بد نیست بدانید امروزه از شات بلاست برای اثر گذاری بر روی چوب ، سنگ ، بتن و خیلی از غیر فلزات دیگر تحت عنوان وسر فصل دکوراسیون و حک کردن یا اچ بر روی آنها  بهره می برند .
 
Image
بیش از دو هزار سال پیش در مصر باستان مهندسین به منظور ساخت اهرام ثلاثه ، برای برش سنگها ازمواد ساینده غیرفلزی  بهره می بردند.
بطوریکه با ایجاد اصطکاک میان سنگ ، مواد ساینده و ابزار  های برش اقدام به جدا سازی سنگ می نمودند .
Image

افزایش مصرف سنگ در بخش ساختمان بخصوص گرانیت در قرن بیستم موجب پیدایش  ماشینهای برش سنگ با مواد ساینده فلزی همزمان با تولید انبوه ساچمه و گریت فولادی  با اقتباس از همان روش قدیمی بود تا با هزینه کمتر بتوانند سنگ گرانیت را برش دهند. خواص برشی ساینده ها  این مواد را جهت برش بسیار با ارزش ساخته بطوریکه علاوه بر فلزات توانسته در بخش برش سنگ نیز کارائی بالائی را داشته باشد .
برش سنگ گرانیت در سیستمهای اره لنگ که ماشینهای شایع برش سنگ در دهه های پیشین بوده، هزینه زیادی به جهت مصرف بالای تیغه ها دربرداشت. متخصصین در این روش ساینده های شکسته را با  مقدار حدودی یک سوم از نوع  کروی هم سایز باسختی بالا (به همراه ساینده های غیرفلزی) در سیالی قابل چرخش که نقش خنک کننده تیغه ها در مدار (بصورت پالپ) اضافه مینمایند تا علاوه بر افزایش سرعت برش در عملیات، مصرف تیغه ها را نیز تا حد مطلوبی کاهش دادند. ملاک مصرف برای کارخانجات سنگبری، مصرف مواد ساینده به ازای برش یک متر سنگ میباشد. شایان ذکراست امروزه نزدیک به ۱۰ درصد کارخانجات برش سنگ جهان از این روش بهره میبرند.

Image
 سنگبری ها هم امروزه بیش از برش سنگ به آنتیک کردن آن می اندیشند بطوریکه از خاصیت اثر گذاری ساچمه و گریت  بطور گسترده ای در این  کارخانجات (آنتیک کردن بخصوص برای سنگ مرمر)  بهره می برند . برای این کار بهترین ماشین نیز نوع وایر مش نقاله ای می باشد .
 
Image
2 اثرگذاری بر روی سنگها با هدف آنتیک نمودن در ماشین های ایربلاست و شات بلاست صورت می پذیرد. امروزه برای سایر غیرفلزات، حتی سرامیک هاو دیگر اهداف ساچمه زنی مد نظر است.

ساینده های فلزی قابل مصرف در صنعت سنگبری به شرح زیر است

Image

شرکت سایا ذوب کیمیا

شرکت (سایا ذوب کیمیا) با بهره گیری از نزدیک به سی سال تجربه در زمينه تولید ، سرمایه گذاری و عرضه  آلیاژها ، فروآلیاژها  ،کک نفتی کسینه  و برخی از مواد ساینده همچون ساچمه و گریت و واردات فیلتر سرامیکی ،همچنین صدور ماشین شات بلاست و تجهیزات وابسته به همسایگان ایران، اینک با استعانت از ایزد متعال و همکاری با شما خوبان امیدوار است ...
ادامه مطلب

اطلاعات آماری

پیوند ها

اطلاعات تماس

www.sayazob.ir

aliakbari454545@yahoo.com

تلفن : 02155061500
        02155317000

فکس : 02155065996
موبایل : 09372287919
کد پستی: 3393165689
 

نقشه شرکت